ResEd jest edytorem plików zasobów .rc. Pozwala na wygodne tworzenie interfejsu programu z gotowych elementów, podobnie jak w narzędziach typu RAD: C++ Builider , Delphi itp. Po utworzeniu interfejsu, jego kod jest zapisywany do pliku .rc, który następnie można wykorzystać w pliku głównym programu o rozszerzeniu .asm, poprzez odpowiednie identyfikatory kontrolek wygenerowane przez edytor. Przykładowy proces tworzenia takiego interfejsu w edytorze został opisany poniżej.
Tworzymy interfejs okna składający się z kontrolki pola edycyjnego, listy i przycisku.
Po uruchomieniu edytora ResEd tworzymy nowy projekt - File->New Project .
Następnie korzystamy z opcji Project->Add Dialog , dzięki której dodajemy nowe okno dialogowe do naszego projektu.
Po dodaniu okna dodajemy kontrolkę pola edycyjnego - Rys.1. Wszystkie kontrolki w edytorze są zgromadzone na pasku kontrolek po lewej stronie. Natomiast ich właściwości po prawej stronie.
Następnie dodajemy kontrolkę listy - Rys.2.
Na końcu kontrolkę przycisku - Rys.3.
Następnie zapisujemy nasz plik. Kod pliku .rc w przypadku utworzonego powyżej interfejsu przedstawiony jest na rysunku poniżej - Rys.4.
Aby korzystać z wynikowego pliku .rc w programie należy jeszcze wskazać lokalizację biblioteki resource.h - Rys.5.
Po dodaniu odpowiedniej dyrektywy do kodu pliku zasobów, jest on gotowy do użycia przez program główny.